Pop versus kritika

31.08.2010 18:03, Lukáš Boček

Jsem si stoprocentně jistý, že to, čím si zrovna procházím, si prožila většina lidí, kteří kdy veřejně publikovali své názory, přesto jsem se o tom rozhodl trochu rozepsat. Jako obrovský hudební fanoušek jsem se dostal k postu redaktora jednoho z největších českých webů o muzice - musicserveru. Byl jsem vysloveně nadšený a začal chrlit jeden článek za druhým, protože mě to bavilo, dodávalo mi to pocit uspokojení. Nikdy jsem si neuvědomoval, že můj zájem o hudbu v sobě nese takový potenciál. Konečně mi došlo, že ty stovky hodin strávené čltením nejrůznějších článků, recenzí, posloucháním v průměru osmi hodin hudby denně ve mně zanechá stopu - všeobecný rozhled po žánru, který je mi nejbližší, vypilování si vlastního (ne)vkusu atd. Má důvěra ve vlastní názor byla stoprocentní.
Jenže po mnoha letech fušování do řemesla jiným recenzentům svými komentáři jsem se dostal na druhý břeh této internetové reality a začal se sám stýkat s kritikou vlastních názorů. Bohužel internetová anonymita dodává jistým lidem pocit, že v těchto vodách neplatí zásady slušného chování a z paty tahají jeden nevybíravý výraz za druhým. Ale proč? Tak předně - mé články jsou zaměřené na pop music. Tedy na styl, který je všem lidem nejvíc na očích, denně ho servíruje většina rádií a televizí. Ačkoliv se osobně domnívám, že většinovým (= masovým) stylem je spíše rock a jeho odnože (už jen proto, že se k němu veřejně hlásí obrovské množství lidí), pop je všudypřítomný a tak si každý myslí, že mu rozumí a může ho soudit.
Kdyby denně hrál v rádiu pouze hip-hop, situace by byla stejná - při každé nové hip-hopové recenzi by se objevovali jedinci, kteří by po letmém seznámení se s jedním, dvěma hity nebáli nahlas vykřikovat "a proč má tahle sračka osmičku" a "jak může tohle někdo poslouchat" a "redaktor je asi úplný debil, když se mu to líbí" atd... Bohužel všude je pop a tak máme národ plný odborníků na tento žánr. Vysvětlete ale metalistovi, že Gaga je jednoduše naprosto výborný pop. Vysvětlete rockerovi, že i hudební seriály mohou mít hloubku. Vždycky mě napadá - co kdybych si na youtube vyhledal dvě nějaké nové metalové písničky (tedy něco, co absolutně neposlouchám) a pak bych zavítal do diskuze pod některým z článků a začal kolem sebe metat "tohle je šílený!!! jak to můžete poslouchat!!! proč to dostalo sedmičku??? to si nezaslouží ani bod!" a podobné. Příbližně tak nějak totiž vypadají některé diskuze.
Posluchači by si měli uvědomit, že i popová deska může dostat osm, devět, deset bodů. V rámci svého žánru může jít o mimořádné výraznou desku s aspekty, které převyšují konkurenci. Sebelepší popová deska se však metalistovi nikdy líbit nebude. A měl by tak aspoň zařadit zpátečku a zdržovat se urážlivých komentářů (a neodvolávat se na "svobodu slova", protože kdyby každý trávil tím, že komentuje věci, které nemá rád, tak by asi nedělal nic jiného). Bohužel to už je povaha Čechů - mají názor na vše, mají potřebu ho vždy uplatnit, všemu bezchybně rozumějí a mají ve všem obrovský přehled a věnují mnoho svého času rozdáváním negativních výblitků, místo aby se radši věnovali něčemu, co je baví.
Samožřejmě něco jiného je, když se deska v rámci tvorby interpreta / žánru opravdu nepovede. Pak negativní komentáře beru. Pokud jsou alespoň trochu konstruktivní. Chápu totiž, že každý má vkus jiný a někomu se může líbit i jinak kritikou strhaná deska a naopak.
Abych to uzavřel, mám pár stručných ponaučení pro všechny netolerantní a agresivní čtenáře:
a) čtěte recenze a články o interpretech, které máte rádi
b) pokud vás text něčím nadzvedne z židle, napočítejte do deseti a poté napište výstižný a emocí zbavený názor, absence vulgarit je považovaná za automatickou
c) myslete na to, že i redaktor je jenom člověk s vlastními preferencemi, které nemusejí být vždy shodné s těmi vašimi
d) i pop je žánr, který dokáže plodit povedené desky
Závěrem chci jen upozornit, že nemám nic proti metalistům. Uvádím je zcela jen jako příklad. A to z toho důvodu, že má empatie mi dovoluje vžít se právě do jejich pocitů a názorů na pop, jelikož já metal absolutně nevyhledávám a dokázal bych na něm (stejně jako oni na popu) najít desítky věcí, které nesnáším.
Tagy:

Názory

Vložit názor

Zaškrtněte, pokud nechcete zobrazit u svého příspěvku Váš e-mail.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova musicserver
Bez správné odpovědi na Antispam nebude názor přidán.

  • zalozpevy nechejme ovidiovi (jarecek, 01.09.2010 11:57) Reagovat

    jelikoz by mela asertivni komunikace dodrzovat nejake schema, zacnu tim pozitivnim. tvoje rozcarovani rookie-publicisty chapu. clovek se fakt snazi, chce lidem neco predat a nakonec sklidi jen vichrici. ale to uz je holt udel novinarskyho remesla. je potreba to chapat a povznest se nad to. nikoliv s aroganci, ale s empatii a uvedomenim sirsiho kontextu. clanek ti precte x tisic lidi, z toho se treba polovine libi, ctyrem petinam je ukradenej a jednu petinu sere. ale kolik z tech spokojenejch napise pochvalnej koment a kolik procent diskuteru bude z toho nespokojenyho slice? samozrejme to bude jasnej nepomer. a tohle neni o cesky nature. takova je celkove cloveci povaha. kdyz je neco dobry, chvalit to nemusim, pac tak to ma bejt. kdyz je to pro me spatny, navezu se do toho. a internet to umocnuje. jednak anonymitou, kterou zminujes, zadruhe jistou necitelnosti (bez hacku nad c), kterou tohle medium svym casto drsnym obsahem podporuje. vybral sis pop a je jasny, ze se najde dost lidi, co ms ctou a jsou alespon nejakym dilem odkloneni k alternativne (pac to nejvic tupy stado cte predevsim novinky.cz, nikoliv oborove zamereny webziny). a pro ty bude rada toho, co recenzujes, sracka .. stejne jako tvoje nazory, predevsim primo umerne s jejich rostouci kladnosti. faktem je, ze kazdej ma pravo na nazor. ty mas pravo mit nazor, ze gaga je naprosto vyborny pop. ja mam pravo na nazor, ze naprosto vyborny pop je merriweather post pavilion a gaga je zcela novej level mainstreamovyho nevkusu a hnusu. a mam taky pravo to do komentu napsat. radit ctenarum, co maj delat, to je vzdycky chytani problemu za spatnej konec. tim spis si zadelas na to, aby se na tebe nekteri zamerili. jsi mladej kluk. jako posluchac i jako novinar mas pred sebou jeste kurevsky dlouhej kus cesty. zamer se radeji na sebe. pouzivat slova jako ponauceni je dost osidny. p.s.: nepises spatne. jsi sice "autor z lidu", jak jsem si tebe a tobe podobny pojmenoval, ale snazis se pristupovat k svoji praci poctive. a to se ceni. mozna bych jen zkusil bejt min bulvarni a obcas zkusit spis zajimavejsi stylizaci, nez volit burankovsky vyrazy. cestina je prece tak hezka. a hlavne .. min fnukat. ver sam sobe :))

    • Re: zalozpevy nechejme ovidiovi (jarecek, 01.09.2010 13:37) Reagovat

      samozrejme ctyrem petinam / jedne petine z te druhe poloviny .. ze jo .. :))

  • fňukání nefňukání (Lukáš Boček, 01.09.2010 12:03) Reagovat

    měl jsem potřebu o tom napsat. vím, že s odstupem času to možná budu vnímat jinak, ale přišla na mě jakási krize. občas mám pocit, že psát si recenze do šuplíku by mě stálo míň nervů. holt jsem takovej :))) spousta celebrit řekla, že komentáře všeho druhu absolutně vynechává. a já už je možná chápu (ne že bych se stavěl do role celebrity). stát si za svým názorem je někdy fakt těžký. každopádně díky za koment a kritiku si vemu k srdci ;) :)

    • Re: fňukání nefňukání (wuxia, 01.09.2010 13:13) Reagovat

      A do toho se ještě může stát, že se někomu líbí metal i pop, jsi připravenej i na tuhle eventualitu? Ergo, jsem naprosto nadšený z nový desky thrasherů Nevermore, moc se mi líbí nový Iron Maiden, ale nebrání mi to poslouchat třebas New Order, Pet Shop Boys a podobný. Mimochodem, za výborný pop nepovažuju Gagu, ale třebas projekt Electronic.

    • Re: fňukání nefňukání (matt, 02.09.2010 04:08) Reagovat

      Inu, hudba je skutečně záležitost emocí a tudíž se dá celkem očekávat že nelze úplně najisto počítat s nějakými racionálními reakcemi - to s "povahou Čechů" (ať už to znamená cokoliv) fakticky nemá nic společného.

      Pod pojem "pop" se úspěšně schová kdeco od Drupiho přes Pink a Seala až po Bowieho, Talk Talk nebo Roisin Murphy. V takovém rozpalu budeš mít s obhájením tvrzení "Gaga je jednoduše naprosto výborný pop" setsakramentský problém nejen u metalistů.

      • Re: Re: fňukání nefňukání (gibis, 03.09.2010 14:27) Reagovat

        Touché!
        Ale chápu rozčarování pana redaktora ...

  • post se mi líbí (Tom, 03.09.2010 00:01) Reagovat

    hlavně proto, že na rozdíl od jiných věcí tady na musicserveru není napsaný ve stylu "před pěti týdny jsem začal psát recenze a teď vám všem vysvětlim o co v té hudbě vlastně jde", to oceňuji.
    Jinak to, co tady jarecek napsal, se celkem ztotožňuju, takže zbytečné to psát dvakrát. Jen podle mého rock určitě není nejrozšířenější, pop je určitě mainstream. Vemte si průměrné rádio vysílající pro průměrného posluchače, většinu produkce, co hrají, je pop a naopak specializovaná rádio jsou ta rocková. Nevšimnul jsem si opaku, že by mainstreamová rádia hrála hlavně rock a existovala by specializovaná rádia, třeba Popzone:), které by se chlubily tím, že hrají jen pop.

  • rozdelovani (tomas, 05.09.2010 13:59) Reagovat - e

    nechapu, proc (nemyslim to proti autorovi, ale spise proti tem mnoha "moudrym" komentarum pod clanky - i kdyz se to opakuje opravdu jen u nekterych interpretu a nekdy se tam da opravdu diskutovat) lide maji tu potrebu porad neco rozdelovat.. proc kdyz bych se oznacil za rockera, ci spise milovnika kytar - nemuzu snad mit rad pop? vnimani sveta otvorem z jeskyne je prirozene, ale omezeni se na jeden styl a ostatni onalepkovat jako hrozne sracky nema smysl, kez by toto vymizelo :P ani nevim rpoc to sem pisu, ale je to snad k tematu :-D

    • Re: rozdelovani (Lukáš Boček, 05.09.2010 14:12) Reagovat - e

      Pointou nebylo rozdělování fanoušků do škatulek, ale spíše na toleranci mezi jednotlivými škatulkami (je samozřejmé, že člověk může patřit do určitého průsečíků několika takových). Jednoduše - někteří posluchači si prostě nechtějí připustit, že směr, který oni považují za příšerný může někdo považovat za jim nejvíce vyhovující a naopak. Z toho pak pramení spousta problémů.

  • Abych to uzavřel, mám pár stručných ponaučení pro všechny netolerantní a agresivní čtenáře:a) čtěte recenze a články o interpretech, které máte rádi (Lukáš, 10.09.2010 13:07) Reagovat - e

    S tím nesouhlasím, číst jen recenze svých oblíbenců? V tom případě bych na Musicserveru neměl moc co dělat....

    • Re: Abych to uzavřel, mám pár stručných ponaučení pro všechny netolerantní a agresivní čtenáře:a) čtěte recenze a články o interpretech, které máte rádi (autor, 10.09.2010 13:10) Reagovat

      tak alespoň v rámci žánru, který vás oslovuje.. poselství je jasné, nemusí se bárt úplně doslova :) taky nechodím na folkový fóra a nepíšu jim, že nesnáším táborákovou hudbu.

  • hm (bla, 12.09.2010 18:37) Reagovat

    Napsal jsi hodně pravdy a pěkně, a to se cení, ale... trochu bych nesouhlasil a nemůžu si nedovolit ...

    a) to ne. Mnoho lidí se chce zajímat a čtou - i já čtu Rihanně a přitom tu pipiznu nemůžu ani vidět, cítit, natož tak SLYŠET.. ale je zdravé být v obraze, right?
    b) férovka
    c) ano
    d) strašně bych se chtěl vyhnout tomu, ať asociacema píšu rozčarovanou esej.. :) Ale musíš sám soudně trošku uznat, že (hudebně) existuje pop lepší, takový ten nadpop a ten sprostý ubohý lacinný odpad-pop, jehož účel je v dnešní době už zcela nedefinovatelný a posluchači se dvěmi ušami musí VADIT. Je lacinný a zbytečný, ohraný a všem adolescentům by přece stačilo to, na čem jsme byli odchovaní my nebo to, na čem byli odchovaní ti starší. Ne? Žijeme v dokonalé době, kdy má každý doma funkční produkční studio a každý nobody umí zpívat. A já prostě neumím rozhcodit ten citát, protože si myslím, že každému zákonitě musí vyhovovat žánry čehokoliv, ale z tohoto sporostého popu musí prostě někdy "vyrůst", že ho to prostě musí přestat bavit, protože to jsou pořád vlastně jen variace na to stejné, to co už tu bylo roky ... a sere mě na tom to, že to tady vyznělo, že stavíš tady ty teamem 60 lidí vymarketingované coury na stejný level, jako některé schopné - a díky tady těm cuchtám - nedoceněné lidi s velkým L a opravdové hudebníky. A věřím, že mi rozumíš, že to nemyslím nijak blbě nebo jakkoliv nepěkně (a snažíš se pochopit i tento pohled, protožes ho vypustil) a víš, že jsem asi týden špekuloval, jak toto sesmolit a stejně nevím, jestli jsem vlastně vystihnul, co jsem chtěl ... :)

    • Re: hm (chocobo, 12.09.2010 18:49) Reagovat

      ja te chapu. a urcite s tebou souhlasim. coz se mozna bude zdat divne a v rozporu s tim, co jsem napsal. nadpop (kde jde o vic) je samozrejme na urovni jinych zanru, ale ten odpad-pop, o kterem mluvis.. taky nejde delat jen tak. vim, ze ted se mnou asi nebudes vubec souhlasit, ale vem si ja nevim... loose od nelly furtado s tim nejproflaklejsim producentem timbalandem, kterou proste povazuju za jednu z nej popovych desek. to same the fame monster od lady gaga. tyhle dve desky jedou na nejuspesnejsich producentech, prodavaji se po milionech a presto proti nim nemuzu rict kriveho slova. napada me srovnani treba s bionicem od xtiny - taky jede s uzasnyma producentama, ale bionic dopadl naprosto strasne. a to je ten rozdil. i ten nejmainstreamovejsi pop jde delat dobre a lidi by meli uznat, ze i takhle mainstreamova popova deska si zaslouzi vysoke hodnoceni.

      proste bych to shrnul takhle - urcite uznavam, ze existuje nekolik druhu popu. jenze lidi, kdyz se rekne pop, tak to vemou na jedno brdo a popova deska proste dobrou znamku dostat, to je hrich. "nadpop" mam strasne rad, ale presto se najdou i mezi nejpopovejsima popinama dobre (rozumej kvalitni) desky. je to takovej paradox, kterej asi neumim poradne vysvetlit, ale snad chapes, o co mi jde :) a diky moc za komentar

      • Re: Re: hm (L_L, 19.09.2010 09:03) Reagovat - e

        Tak to jsi asi moc alb neslyšel, když tyhle dvě považuješ za nejlepší :)
        Bionic není otřesný album.. je to "složitej pop" musí se naposlouchat... GaGa je jednoduch pop, proto se líbí každýmju blbečkovi :)) pardon

        • Re: Re: Re: hm (Lukáš Boček, 19.09.2010 10:01) Reagovat

          bionic vs. the fame monster jednoznacne vyhrava gaga. bionic je nedotazene, nesourode a celkove dost trapne album :( ani vyborne balady to nezachranily

          • Re: Re: Re: Re: hm (L_L, 19.09.2010 10:43) Reagovat - e

            jako Christinu nemám rád.. myslím si o ní svoje, ale to album je vážně povedené.. ale texty jsou trapný no..
            a neříkal jsem, že je lepší než the fame monster.. GaGa miluju, takže i TFM :)

  • Souhlas (Martin, 14.09.2010 12:56) Reagovat - e

    Souhlasím s autorem prakticky ve všem. Poslouchám muziku pěkných pár let a líbí se mi spousta věcí, které by se nebála většina kritiků i obyčejných lidí označit za sračku. Ale taky se mi spousta věcí nelíbí (namátkou - většina metalu, většina punku, tvrdé taneční styly jako techno, schrantz, soundsystem apod... ), ale nikdy by mě nenapadlo někam psát na metalovou/technařskou diskuzi že je to sračka. Proč? Jednoduše že té muzice prostě nerozumím, tak ji nemůžu soudit. Sračkou můžu označit něco, v čem se vyznám (například v kontextu tvorby Ivety Bartošové, v kontextu součásné české i světové popmusic je písnička Heja Heja nehorázná sračka) - ale i tak je to jen můj názor. Za vrchol pak považuju schopnost, některých lidí soudit na základě oblíbené hudby inteligenci člověka. Osobně znám hopera, technaře i metalistu i holčinu co poslouchá jen folk a jsou to všichni inteligentní lidé - inteligence člověka nemá snad proboha nic společnýho s tím jestli poslouchá country, metal nebo disko. BTW: Co je to vlastně pop? Spousta lidí nesnáší totiž automaticky všechno, co letí v rádiích, ale pop se mění - před 15 lety byl středním proudem (aspoň v Evropě) eurodance, před 10 lety bubblegum pop, boybandy, před 5 lety r´n´b/hiphop nebo kytarovky a dnes se vše obloukem vrací k taneční muzice, k elektropopu. Lze objektivně nesnášet tohle všechno? Nebo je to nenávist toho co právě neustále frčí z rádií?

    • Re: Souhlas (Lukáš Boček, 15.09.2010 07:50) Reagovat

      dekuji za moc pekny komentar :) cloveka vzdycky potesi, kdyz nekdo nejakou zalezitost vidi temer totozne :)

  • POP není vždy POP tak jako člověk není vždy slušný (vobrus, 24.09.2010 20:47) Reagovat

    S tvým názorem v celku souhlasím.A přiznávám že jsem se nechal vytočit jedním típkem zde na musicsreveru který mi začal nadávat kvůli mému názoru.Tak jsem mu také odepsal sice ne tak pejorativne a vulgárne jako on ale kořeněné to bylo dostatečně.A bylo mi to později docela i líto protože není mojím zvykem řešit takové v podstatě ne až tak podstatné záležitosti tímto způsobem. I když každý z nás poslouchá jiný žánr a styl hudby tak si myslím že by hudba neměla lidi popuzovat k negativním emocím ale naopak ke konstruktivně kritickému nebo kladnému výměně názorů a pocitů.A když napíši svůj názor na album nebo interpreta kterého ani tak až moc neznám a jeho nebo její hudbu neposlouchám je to dosti subjektivní a osobní pohled na danou hudební star anebo na její počin.Názory každého z nás jsou jen osobní a neopvlyvní nás ani věhlas,vzhled ani úspěch interpretů které mi nemusíme ale jiní je milují.I když úpřimě já jich také dost nemusím a je jisté že svůj pohled vyjádřím už jen pro pestrost názorů když je na to možnost...Lady Gaga :( A jsem rád že tato možnost vyjádřit svůj názor na musicserveru JE.A nejen zde...Tak jak se člověk učí a zdokonaluje v různých dovednostech které již ovládá tak je pro člověka důležité aby se zdokonaloval i v umění komunikace.Proto si myslím-i když nechci být pokrytec-že když člověk v osobním životě neumí na určité inteligentní úrovni vyjádřit svůj názor tak by potom neměl ani tuknout do klávesnice za cílem vyjádření názoru a vložení.I když se stává i to že někteří jsou jak beránkové ale musejí si vyventilovat svoje napětí tak že začnou nadávat na celý svět a na musicserver a na recenzisty a na lidi kteří si přidávají svoje názory.Jasně může se stát že se člověk může nechat unést...a to se stalo i mě...ale nemělo by to být na úkor klidu toho druhého člověka.Tato věc je o to háklivější že člověk který si sem přidá svůj názor nemůže přímo v tváří tvář konfrontovat svůj názor s "lidumilem" který ho sjede do nebeských pekel.Tuto věc si myslím mnozí zneužívají a vidí v tom určitou strategickou výhodu že se jim nic nemůže stát protože jsou ve virtuálním světě.Ne i když o tom možná nemají tušení pomalu ale jistě se stávají virtuálně antisociální a je jen otázkou času kdy se jim tato destrukce přenese do všedních dnů a života.Anebo se již přenesla.
    Co je vlastně POP?Někteří tvrdí že je to populární hudba.Co je populární hudba?To co se hraje v médiích a co lidi nejvíce poslouchají.Samozřejmě na POP existuje definice...ale s tím at se zabívají musicologové.Ale co je dnes vlastně populární v hudbě?Podle mě je populární pro každého to co každý z nás poslouchá bez ohledu na to co na nás tlačí média anebo netlačí.Kdo chce tak si umí najít hudbu která mu lahodí a teda která je pro něho populární a to nejen proto že se to hrozně moc hraje všude dokolečka dokola.Myslím si že hledání hudby která nám nejvíce vyhovuje je do určité míry hledání vlastní identity.A proto ten kdo si myslí že je IN protože poslouchá to co letí bez toho aby o té hudbě přemýšlel a věděl proč jí poslouchá nemůže tvrdit že našel svojí hudební identitu.A dnes je tato identita dosti schyzofrenní. :) Proč? Totiž hudební styly které kdysi měli vyhraněné hranice...řeklo se:tak toto je pop a hento zase rock atd... si hranice zbořili a dosti se promixovali.Proto není divu že od rockerů slyšíme popové záležitosti.A platí to i obráceně.A mísí se všechno někdy je to povedené někdy méně.Je toho dost velká halda co je dnes populární.Ale podle mě je populární pro mě to co hraje u mě doma...a může to být i POPík.I když upřednostnuji alternativní rock,elektroniku,soul,jazz a také synthpop he he.Jo jo je tam ten POP co?Jenomže synthpop není vždy jako pop.Synthpop hrají v podstatě i Depeš ale přesto na ně skoro nikdo neřekne že hrají pop a oni ani pop nehrají.
    HURTS.Hrají syntpop.Teda začali.Happiness je pro mě nejlepší popové album za posledních 10 let.Jo možná to zní šíleně ale skutečně jsem neslyšel tak kvalitní elektronicko popové veledílo.Samozřejmě kromě Depeš kteří ale popový nejsou.A nemusí to být ani pani gaga ani rihanka aby to bylo velekvalitní.Na hudbě Hurts je něco víc než jen boybendácký sound.Možná proto mě tak zaujali protože mají blízko k Depeš.A přesto jsou řazeni do popu.Takže to že někdo dělá pop striktně neznamená že je to nekvalitní šmejd.A to podotýkám že POP jako žánr není můj oblíbený.
    Myslím si že skutečně často platí to motto:Řekni mi jakou posloucháš hudbu a já ti řeknu i když jen subjektivně jakým jsi člověkem.Teda že každý reprezentuje svoji identitu i a nejen hudbou kterou poslouchá.
    Chci se poděkovat za často nápadité a konstruktivní recenze které produkujete tady na musicserveu a nejen tobě Lukáši ale i tvým kolegům.Tak jak chvála a kritika patří k životu tak patří i k hudbě a vy se snažíte dělat oba dva pohledy co nejlépe.Přeji ti hodně konstruktivně vyjádřených reakcí na tvé recenze a co nejkvalitnější hudbu při tvém hodnocení.Díky


    • Re: POP není vždy POP tak jako člověk není vždy slušný (Lukáš Boček (autor), 25.09.2010 11:15) Reagovat

      No teda :) Musim rict, ze takovy komentar vazne potesi. Nejen ze je zrejme delsi, nez muj cely prispevek pro blog, ale zarovn se spoustu veci souhlasim. Dekuju za podporu a uvidime, jak se to bude vyvijet dal. Dost souhlasim s tim, ze lide na internetu se stavaji opravdu "anti-socialni", protoze nemaji zabrany, kam mohou zajit a nejhorsi, co je muze potkat je smazani prispevku, pro zivot zadna lekce, v takovem chovani pak pokracuji dal a dal do omrzeni. Tezko rict, zda se to bude v budoucnosti lepsit. Mozna s prichodem nejakeho propojeni s realnym zivotem, kdy by tito pisalci meli odezvu od sveho realniho okoli a trochu vic mysleli na to, ze jejich pocinani nebude uplne nejlepsi. Uvidime :)

  • Zcela jednoduše... (Evča, 26.09.2010 10:36) Reagovat

    Tenhle článek mě vcelku zaujal. Ne proto, že bych byla popový, či hip hopový nadšenec(což opravdu nejsem), ale protože mám trochu rozumu.
    Tahle situace je pouze o charakteru a myšlení člověka.
    Na vysvětlenou: Někteří lidé se prostě rádi chlubí tím, co poslouchají, i když je hudba, kterou kritizují, absolutně nezajímá, zesměšňují ji, snaží se dát najevo, že jen hudba, kterou poslouchají oni sami, je ta správna, ta, kterou by měli poslouchat všichni.
    Však neuvědomují si svoje sobectví a to, že žijí v demokratickém a svobodném státě.
    Každý z nás má jiný hudební sluch, ani jeden z nás nemá hudební sluch o nic horší ani lepší, jen prostě jiný...


  • Paušalizace (m4xp4yn3, 27.09.2010 01:45) Reagovat

    A co když jsem metalista, který má rád i spoustu popu? Ani tehdy nemůžu napsat pod novou desku Madonny, že je to úplná kravina a hnůj?
    Navíc si nemyslím, že by ty negativní výkřiky psali zrovna příznivci jiných žánrů. Spíš se setkávám s takovými těmi diváky Óčka, kteří si oblíbí/neoblíbí interpreta na základě jedné klipové písně vrhají se na hodnocení desky, aniž by ji měli naposlouchanou. Ti pak mají tendence cpát pod články exkrementy typu "To mělo dostat desítku", respektive "Tomu bych nedal ani dva body." Kdepak metalisté.